20/03/16

Tati Skincare Buat Kulit Muka Saya Jadi....

Bismillah..
.
.
Sedih tengok blog kita ni. Tak tahu la bila dapat update dan kemas sikit-sikit. Sekarang 100% tumpuan pada keluarga dan special sekali anak la kan. Kalau boleh tak nak terlepas pandang anak yang sedang membesar...
.
.
Hari ni nak share pasal 1 produk yang teramat ramai la yang pakai. Sampai kan kita pun terpanggil-panggil nak mencuba. Ramai juga yang bagi feedback baik-baik dan produk ni menjadi. Seawal 3 hari dah nampak perubahan.
.
.
Kita tak puas hati betul tau tak. Kita geram.. nak marah nak tumbuk-tumbuk je diri kita ni. Asal kita lambat tahu pasal produk Tati Skincare ni. Kalau kita tahu produk ni bagus, awal-awal lagi kita pakai. Geramnnya.....
.
.
Kita survey nak dekat seminggu juga la pasal Tati Skincare ni. Yela, nak tukar produk kan. Lagi-lagi bila bab muka dan kecantikkan...hahaahahaha koya sangat..
.
.
Masa mengandungkan Haziq, kita mengalami pigmentasi yang agak teruk di celah-celah pelipat. Macam lengan, leher, peha dan muka. Yang ketara sekali muka la sebab orang boleh nampak. Sampaikan abah kita pun tegur tau pasal muka kita nampak hitam. Tapi kita tahu pigmentasi ni tak lama, lepas bersalin hilang. Cuma, kita nak la biar ada seri sikit kat muka ni...haahhahaaha. Jadi mak budak pun nak ada seri juga ke..??? Eh mestilah....Baru nampak keibuan kan.. tak gitu..???.
.
.
Lepas survey punya reserch punya kaji kita beli satu trial set. Kita ajak mama kita pakai sekali. Muka mama kita memang dah putih melepak pun. Tak pakai apa-apa pun tak apa. Tapi mama kita ada jeragat sikit kat pipi. Tu yang ajak join try Tati Skincare ni.
.
.
Paling kita suka pasal set Tati Skincare ni, bahan yang digunakan tak menyebabkab kulit muka menggelupas. Mama ina pakai memang tak gelupas sebab muka dia dah semulajadi licin. Tapu, muka ina yes... ada sedikit 5% menggulupas sebab muka ina ada bekas jerawat kan. So, penggelupasan kecil tu macam nak hilangkan sel-sel mati je pun. So, tak perlu risau la....
.
.
Tati Skincare ni memang best sesangat. Seawal 3 hari dah nampak perubahan. Kulit muka rasa flawless je. Paling best black & white head nan hado. Sampai ke hari ni kita masih lagi bersama-sama dengan Tati Skincare tak kira dimana pun berada. Cewahhh.. dah macam lagu. Hahahhahahaha... choiii.
.
.
So, yang mana masih lagi mencari-cari produk kecantikan yang super menjadi korang cuba la Tati Skincare ni ya. Mana tahu, masalah korang dapat selesai macam kita. Kita rasa happy sebab masalah kita dah selesai.. Tapi, masalah lain pula timbul... hahahhahaha "laki kita tak bagi kita jalan sorang-sorang"... hehhehehehe. What ever la..suami mana tak sayang bini oiiiiii.... Hhehheheehe.
.
.
Ni la produk yang kita dok cerita panjang lebar kat atas tu. Ada 5 part semunya. Cleanser, day cream, sun block, night cream & treatment cream. Pakai dia mudah sangat. Kalau korang beli, dalam kotak tu nanti dia akan bagi directions macam mana. Yang paling penting beli yang Oriiiiiii..!!!!.
.
.
Seawal seminggu pemakaian Tati Skincare. Masa ni musuh ketat kita black % white head kita dah tak ada. Kita syuka..kita syuka... Adik kita pun perasan yang muka kita nampak cerah berbanding masa mengandung dulu.
.
.
Ni pula selepas 3 minggu pemakaian. Nak pergi kenduri sedara. Kita tak pakai apa-apa pun just day cream & sun block Tati Skincare sebagai asas. Lepas tu tepek powder dan lipstick. Lagipun kita memang tak pandai make over..!!!!. Simple-simple sudah... yang penting yakin....
.
.
.
.
Seminggu yang lepas. Alhamdulillah sekarang kita just pakai powder je. Jarang sangat dah keluar pakai day cream dan sun block. Bukan apa, nak cantik-cantik nak tunjuk kat sapa...??? Suami dah ada kan... hahahahha. Tujuan kita pakai Tati bukan nak cantik atau menunjuk kecantikkan tu, tapi kita pakai sebab nak selesaikan masalah kulit yang kusam sebab pregnant.
.
.
.
Sebelum.. 31 hari berpantang. Masa ni ada majlis cukur Haziq. Muka memang tak ada seri... haaahhahahaha. Muka orang berpantang sangat... chooiiii....Selepas pula pic semalam masa pergi Melaka Premium Oulet a.k.a MPO... Just tepek bedak dan lipstick je. Sekarang lebih yakin nak keluar tanpa make over yang over dose....
.
.
Selamat mencuba. Tak cuba tak tahu kan. Lepas ni kita nak cari produk untuk penjagaan dalaman pula. Lepas bersalin rasa loyau je semua hahahhahahhaha.... 
.
.
Ok la nak mandi dan prepare for solat maghrib. Wasalam...
.
.
Nota kaki : Iklan tak berbayar. Gambar semua adalah collection sendiri... Mohon hormati hak asasi manusia... 😍😍😍

106 ulasan :

  1. salam sis, still guna product tati? okay tak sis? hehehe sbb takut mcm certain product local lain yg buat muka breakout

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wsalam sis...
      Alhamdulillah sekarang saya cuma pakai tati je sis. Dan rasa lebih sesuai.. masalah black head & white head sy pun dah selesai.. paling suka muka kusan sy dah tak ada. Kluar rumah pun tak makeup sebab mmg xsuka lelawo ni.. hehheh. Kalau muka sy mmg ada sedikit gelupas sebab parut jerawat banyak. So, dia buang semua tu. Tapi, tak nampk pun gelupasnya.. tilik depan cermin baru perasan..

      Padam
    2. Alhamdulillah, yakin pula nak cuba tati lepasni hehe sebab kulit saya mmg meragam teruk sgt lepas stop pakai satu product local. malu rasa nak keluar rumah. btw thanks for the review sis!

      Padam
    3. Kalau awak nak pakai apa2 produk baru, atau swap produk make sure muka kena clear dari sebarang mercury.. amek lemon, perah estark dia dalam air suam dan bilas muka.. buat seminggu baru pakai produk baru ok.. jgn campur2 nanti rosak muka

      Padam
    4. Sis.. areyna blh tunjuk x krim yg ori n fake cmne pastu tati nie pki bpe kli 1 hari

      Padam
    5. Sis.. areyna blh tunjuk x krim yg ori n fake cmne pastu tati nie pki bpe kli 1 hari

      Padam
  2. saya pakai baru 3 hari.. muka jd mcm meerah2 ...n jerawat pun jd merah.sgt.. knpe ye. hmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebelum pakai tati, awak kena stop dulu pakai produk yg sebelumnya paling kurabg seminggu.. cuci muka pakai lemon je... bila dah seminggu start pakai tati... awal2 mmg akn nampak muka merah dan menggelupas kecil.. tapi tak sakit... sesuatu produk yg kita baru cuba, nak tahu keberkesanan dia kena tgok dlaam masa 2 minggu.. if 2 minggu still xder perubahan juga, baru stop.. Lepas stop make sure basuh muka dengan lemon.. utk hilangkan segala kimia yg ada... Dan tati ni ada ori tak fake.. if pakai fake memang teruk muka jadinya.. kawan saya ada sorang yg kena dengan tati fake.. muka terus rosak..

      Padam
    2. salam.. mcm mana nak bezakan tati original dgn tati fake? takut la pula nak cuba. sy baru lepas order tati skincare dengan harga 64 ringgit sahaja..

      Padam
    3. salam.. mcm mana nak bezakan tati original dgn tati fake? takut la pula nak cuba. sy baru lepas order tati skincare dengan harga 64 ringgit sahaja..

      Padam
    4. Tgok warna krim malam dia.. warna yg fake agak muda dan cair..

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Awak beli tati kt mana ye? Takut terbeli yg fake pulak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh whatsapp saya.. saya pakai saya jual.. Rm 62 termasuk pos : 014-5342096

      Padam
    2. saya nak..memang ori kan ?berapa hari boleh sampai ?




      Padam
    3. Ori ke sis areyna?sbb tgok ada yg jual smpai 120...

      Padam
    4. Ori ke sis areyna?sbb tgok ada yg jual smpai 120...

      Padam
  5. Awak try lh jamu jelita pro in 5. Mmg best n tbaik utk dlman wanita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Skrg utk dalaman saya tengah makan perlaking... In shaa allah mungkin lepas ni saya boleh cuba jelita pro pula.. hehehe tq sis ogy

      Padam
    2. Perlaking ok ke sis? Ape kesan positif yg awak terima?

      Padam
  6. Assalamualaikum sis, saya nak try product nie. tapi takot sbb ada org cakap tati ni tak lulus kkm tati nie bahaya :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh yeke.. setahu saya ada kelulusan kkm... Sy tgok di botol tati semua ada.. mungkin ada yg buat cerita kot.. hehhehe. Boleh whatsapp saya utk details 014-5343096.. tq dear

      Padam
    2. kalau nak tau semua skincare yang kata ada kelulusan KKM tu tak betul. Yes memang la dekat kotak n botol ade "KKM" tu.. tapi "NOT" kan..bukan ke NOT tu NOTIFICATION..tak lulus pun lagi.hahahah.. so korang pun cayaaa konon ade laa KKM..tape..nak cantik punye pasal..hehe..

      Padam
  7. Salam, sis boleh share cara sis pakai mcm mane..in detail..sy dah try produk ni hampir sebulan..tp mcm x nmpk ape perubahan..whitehead & blackhead masih ade lagi..huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maksud sis tak jadi mcm mana ya.. tak hilang blackhead ke?? Kalau saya pun mmg xhilang, so saya pakai charcoal mask :) kalau nak lebih sempurna pemakaian dia, sis pakai one set

      Set 5 in 1
      Serum
      Toner

      Padam
    2. Yup, x hilang blackhead dgn whitehead..degil..sy ambik dgn toner skli..x try serum..nk tanya sis..klu sunblock dgn daycream tu klu duduk kat rumah je..kena pakai jugak ke?

      Padam
    3. Masa saya mula2 pakai tati,saya still dalam pantang.. so, saya pakai juga day cream dan sunblock kat rumah.. tapi jangan la stay dalam econ pula. Nanti kulit kita tak dak ransangan..

      Padam
  8. Salam sis ada jual secara loose item x..n harga skali ya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam hai... sorry.. xsempat nak balas comment. Awak wasap kita ya... Tati harga baru.. 014-5342096

      Padam
  9. Salam sis ada jual secara loose item x..n harga skali ya :)

    BalasPadam
  10. salam... kalau masa mengandung bole guna tati x sis?..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh sis.. tapi 2 trimester ke atas ya..

      Padam
  11. Betul ke tati ni ade kkm?? Tngok tati ni sme dgn Az cosmatic.,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh refer no kkm tati skincare di tatiskincare.com ya.. Oh yeke sama..xsure la. Sebab saya pakai tati sahaja... Kalau sama tu, mungkin luaran sahaja.. keberkesanannya mungkin berbeza.. :)

      Padam
  12. tati mmg lulus kkm.boleh tgk website kkm terus ye.��

    BalasPadam
  13. Saya dah pakai tati dlm seminggu tapi muka mcm ada tompok putih mcm panau. Memang kesan dia mcm tu ke? Risau jgk takut panau

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy pon prnh kna mcm ni. Masa pkai 2 brand local produk. Bile stop baru hilng. Tu pon lama.

      Padam
    2. Actually, adik ni ada whatsapl saya private. Sebenarnya dia main panas dan muka dia terlalu terdedah di bawah cahaya matahari... in shaa allah saya dah guide dia for the best result.. TQ for your feedback.

      Padam
    3. saya pun ada kesan yang sama bila guna tati. So far okay,cuma ada tompok2 putih macam panau. Apa perlu saya buat ya?

      Padam
    4. Sy pun mngalami hal yg sma. Sy pkai tati, muka tmbh ok just mcm ada kesan spt panau. Apa prlu sy lakukan?

      Padam
    5. saya pun alami hal yg sama.. saya pakai tati .. muka mmg ok .. jerawat dah hilang .. belang kat muka pun dah kurang .. tpi ada kesan spt panau tu .. ap prlu saya buat eh ? and saya pun jenis yg tdedah kpd matahari ...

      Padam
    6. Sy pn mcm naik panau..segan nk masuk office rasa nya..kenapa jd cmtu ye? ��

      Padam
  14. Saya teringin nak cuba tapi takut sebab takut terpakai produk fake. Selalu nya tengok kawan pakai semua okay tapi bila pakai mesti tak okay

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh whatsapp saya
      014-5342096
      Saya agent. Saya akan guide cust saya..

      Padam
    2. Boleh whatsapp saya
      014-5342096
      Saya agent. Saya akan guide cust saya..

      Padam
    3. Kak areyna..sy ada whtsp akk tanya tentang Tati ni..Zana dari setiawangsa

      Padam
    4. Saya harap saya dah baca whatsapp awak ya..

      Padam
    5. kak saya nk order tati dengan akk bole..saya pakai produk tati..tp disebabkan macam2 kenyataan keluar..takot pulak nk beli..

      Padam
  15. salam sis...sy nak try produk nie ...sy bkerja sentiasa dlm aircond .. blh ke tue sy pakai ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maksud sis kerja dalam econ menyebabkan kulit kering ke macam mana..untuk maklum balas lebih lanjut boleh whatsapp saya :)

      Padam
  16. Salam sis nak tanya saya stail dlm pantang lg,dulu sy xde masalah ape2 kat muka,tp setelah pregnant muka sy timbul jeragat..boleh ke tati hilangkan kesan jeragat ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu mungkin perubahan hormon sis... mcm saya before tak ada dark circle yg teruk, tapi masa pregnant mcm2 timbu. Untuk maklum balas boleh whatsapp saya ya :)

      Padam
  17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  18. Salam nk ty..umur 16 thun sesuai x pkai tati?

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum sis,charchoal mask tu satu set dgn tati skincare jgkah?

    BalasPadam
  20. Salam sis..sy dh pakai tati hmpir sbulan..tp xnmpk sbarang perubahan..kulit muka sy y dahulu tiada jerawat kini jerawat berleluasa sperti cndawan..kulit sy kemerah merahan..sy rsau..tati sy ori tp still xde perubaha n..

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pun pakai tati 3 minggu T.T tak nampak perubahan. jerawat menjadi kemerah merahan dan makin berleluasa sampai kat dagu.

      Padam
  21. salam, sis masih guna tati ke? macam mana nak bezakan tati yg ori dan fake? sebab ramai skrg cakap tati ada mercury

    BalasPadam
  22. salam, sis masih guna tati ke? macam mana nak bezakan tati yg ori dan fake? sebab ramai skrg cakap tati ada mercury

    BalasPadam
  23. Salam sis, sy nur dari maran, pahang... sy bru sja cuba produk ni atas nasihat dri rmi kwn2... krn byk feedback y baik n bkesan... sy na btya, mcm sy skrg muka sy mmg berminyak, blackhead, jerawat mmg jrg timbul kcuali time na priod n last muka sy berlubang akibat kesan picit jerawat n resdung... psoalan sy dsni amat elok ka sy truskan produk ini?... sbb da byk cuba produk lain tp still xbkesan... jdi pendapat cik bgimna ya... tq :)

    BalasPadam
  24. Salam sis, i baru pakai tati 3 hari. Tp lepas guna pencuci muka dia, rasa sakit agt. Cane ye?

    BalasPadam
  25. Assalamualikum....
    Terima kasih kepada semua yang sudi review dan comment di ruangan ini...Seribu kemaafan jika saya tak dapat nak comment kesemua soalan yang diajukan. Tapi, jika persolaan anda semua masih belum terjawab, boleh terus whatsapp saya ya.. in shaa allah jika saya boleh tlg,sy akan tolong...tapi,kepada penggun tati yang dah beli dengan seller lain,PLEASE dapatkan nasihat dari seller anda dulu ya...saya tidak mahu ada masalah perselisihan faham cara pemakaian antara pelanggan saya dan pelanggan seller lain..


    Pelanggan saya akan saya guide cara pemakaian dan cara penggunaan serta penjagaan yang betul...in shaa allah...

    Boleh terus whatsapp saya untuk menjawab segala persoalan anda
    014-5342096
    014-5342096
    014-5342096

    Atau, boleh follow instagram saya untuk review semua feedback pelanggan saya
    By_mommyhaziq_shop
    By_mommyhaziq_shop
    By_mommyhaziq_shop

    COD kawasan MELAKA

    BalasPadam
  26. Salam sis.nk tnya masa pakai tati ni kan. Ada tk rasa pedih2 sikit dkt muka.sbb sy baru start pakai.bila cuci muka tu rasa mcm pedih2.. takut pulak rasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy pun mula2 pakai mmg ada pedih2.. rasa mcm menyucuk2,pencuci muka kena pakai sikit je sis.. alhamdulillah sekarang da tak rasa pun pedih2 tu..sy pakai pun elok, kulit kita semua tak sama.. ada yg boleh terima,ada yg tak boleh terima..kalau tak sesuai dgn kulit tolong stop pakai.. jgn teruskan..

      Padam
  27. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  28. Kebanyakkan bila berhenti guna tati . Muka akan jadi lagi teruk. Saya pun bila stop kejap guna dlm 3-4 hari. Muka naik bintik2 putih dengan banyak dan naik jerawat batu . Saya beli direct dari HQ so tkkan lah fake pulak kan . So peringatan kalau nk guna local product jgn guna tati

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup. Kawan sy pun guna tati bila stop habis teruk muka dia. Sy confident dgn Yanko skincare je skg �� sbb tak ada mercury. Bila stop pun tk ada bad effect kt muka. ��

      Padam
    2. Yup. Kawan sy pun guna tati bila stop habis teruk muka dia. Sy confident dgn Yanko skincare je skg �� sbb tak ada mercury. Bila stop pun tk ada bad effect kt muka. ��

      Padam
    3. Yup. Kawan sy pun guna tati bila stop habis teruk muka dia. Sy confident dgn Yanko skincare je skg �� sbb tak ada mercury. Bila stop pun tk ada bad effect kt muka. ��

      Padam
    4. betul.!! Tati skincare ni mmg hasilkan kesan yg positif slps gunakan dlm seminggu. sy jugak da alami. muke putih kemerahan n jerawat susah nk naik. jerawat nasi at dahi pun hilang.. BUT, u guys should aware that this product would give a lil effect after you stop using it. kesan die akan nampak setelah 2-3 hari kita tak pakai skincare ni. kesan yg blaku pada saya adalah, kulit sy jd sikit sensitif dan mudah naik jerawat. lps satu hilang, satu muncul. alhamdulilah jerawat sy bukn yg jerawat batu tp still muke sy kluar jerawat bukan sbb hormonal season atau ap. die sntiasa ad. so, sy assume this produk actually menipiskan kulit thus buatkan kulit kita akn sensitif. minta maaf pjg lebar, sy pun masih mncri produk sesuai utk muke sy.. yg dpt beri kesan yg jangka masa lama. sy prihatin kat wanita luar sana yg baru2 nk mncuba produk ni. sy hanya kongsi ap yg tjadi pada sy

      Padam
    5. Saya cadangkan puan jumpa dermatologist di Klinik Kulit Fernandez, bukit Tinggi, Klang. Dulu kulit saya rosak teruk sebab guna pelbagai produk kosmetik tempatan selama 8 tahun sehingga saya jumpa dermatologist tersebut. Sekarang dah 9 tahun saya guna produk mereka. Agak mahal dalam RM100 sebotol untuk cleanser, toner, moisturizer/sunblock, night cream dan pimple cream, tapi boleh tahan setahun penggunaannya. Kesan pemulihan boleh nampak seawal sebulan tanpa keluar jerawat sepertimana yang didakwa oleh produk kosmetik tempatan tertentu sebagai proses penyembuhan.

      Padam
  29. Kak, tati ni bole hilangkan minyak kt muka ke

    BalasPadam
  30. Kak, tati ni bole hilangkan minyak kt muka ke

    BalasPadam
  31. Jadi ragu2 pulak bila bce sume feedback yg da pena pakai tati ni..

    BalasPadam
  32. Jadi ragu2 pulak bila bce sume feedback yg da pena pakai tati ni..

    BalasPadam
  33. Assalamualaikum..
    Pada pndapat sy, Tati adela skincare terbaik pernah sy pkai. Keberkesanannya yg berperingkat. Guna pencuci dia pun x pedih. Sbb Kulit sy jenis sensitif.. Memang sgt² berkesan... TAPI baru² ni sy kehabisan cleanser Tati. Hampir 2 minggu tanpa pencuci, muka sy ditumbuhi jerawat.. Kulit muka kian kering & tumbuh sedikit ruam yg Agak gatal.. Sy pernah alaminya ketika sy gunakan Dnars dlu.. Sewaktu sy kehabisan sabun pencucinya jgk.. & kerana itu laa dlu sy stop dnars. Sy rehatkan kulit 7-8hari,baru guna tati.. Setelah lama guna tati, kini hal yg same spt sy guna dnars dlu terjadi pd sy lg..

    Di sini sy runsing, produk apakah yg sesuai sebenarnya..?
    Kerana swaktu sblm khwin, sy hye mggunakn produk safi tetapi tiada sedikit pun alahan. Tp stlh preggy, safi dah tak berkesan dgn kulit sy.. Jadi sy trpaksa stop safi n rest kan kulit.. Baru bertukar ke produk lain.. .

    BalasPadam
  34. Sebenarnya produk2 skincare local semua sama....sy dah pkai hmpir 10 jenis produk local...krim2nya semua sama je

    BalasPadam
  35. Tati tetap di hati. Saya pernh guna tati Dan nmpk perubhn dlm masa sebulan. Saya berhnti pakai tati skrng ni sbb tngh try nurayssa skin care. Tp x de kesan pon lgi burnt adalah sbb krim uv nurayssa seolah olah tiada uv pdhl dh lebih sbuln saya guna. Saya nk guna tati semula sbb sepnjng brhnti jerawat x kluar. Kesan kpd setiap orng berbeza tmbh lg saya dh check sendiri dlm laman web kmntrian psl produk ni. Memang berdftr. Segala bukti yg seller tunjuk bukan bohong

    BalasPadam
  36. Salam,Jujur luahan hati saya, saya stop Tati jerawat macam pasir penuh satu dahi, picit atau tak ,mesti tinggal parut, then bila guna natural produk/organic/clinical/dermatologi produk memang ade reaction, di sebabkan tati ade chemical ingredient yg bahaya, sekarang tengah 'purging skin' dah 2 bulan kulit masih keluar kan toksid toksid hasil dari pemakaian tati, saya rasa menyesal sangat, sebab tati jugak la muka sy berminyak, nipis, dan jerawat duduk dlm kulit ( clogpore ) so nak guna local produk fikir banyak kali!

    BalasPadam
  37. Sy baru je cek dgn NPRA (BPFK), Beauty soap tati skincare dia NOT150200978K tidak berdaftar..ada 4 shj yg berdaftar day cream,nite cream, day cream & sunblock je. Risau lah nk try walaupun fedback melambung

    BalasPadam
  38. Cuba akak berhenti pakai selama seminggu and see the effect. Akan start naik jerawtat halus2 kat muka. Saya dah try bakar atas sudu dan bertukar jd hitam maksudnya ade mercury kecual night cream dia sbb mmg krim kunyit. Habis muka saya kak. Saya mula guna organic produk macam the face shop atau iope. Alhamdulillah beransur pulih. Saya beritahu ni sbb sbb taknak orang lain pulak terkena. Seksa diri.

    BalasPadam
  39. Saya guna mary kay...alhamdulillah

    BalasPadam
  40. Assalamualaikum guys aku just nak bagitahu yang tati skincare ni dia punya kandungan terlampau high lebih kurang macam mercury laa .. so sape yang pakai tapi tapi tads kesan or kesan makin teruk better stop awal-ii . Sape yang dah pakai sebulan atau lebih tu you alls try stop and tengok ape jadi kat muke you alls . Kalau bende teruk yanv jadi trust me tati skincare bahaya ;) . Kalau nak kan bukti bole wasap saya 01127639309 . Tq

    BalasPadam
  41. kesan pengggunaan Tati skincare anda boleh baca kat sini. Sangat mengerikan >> http://www.lekatlekit.com/2017/01/pengalaman-ngeri-selepas-guna-produk.html

    BalasPadam
  42. Tatiskincare mmg bahaya..dah pakai muka breakout ..mula2 mmg putih flawless ok..last2 tgkla apa jd..krim pun lama2 jd hitam. Dah beli 2 set dua2 jd hitam..mmg bukan yg fake pun..stop la pakai skincare local . Bukan taknak support tp muka kita rosak nnti bukan dorg nak support pun kos nk repair blik.

    BalasPadam
  43. Agreed with all the negative comments. I has experienced it before. So, jgn lah tertipu dah dgn local skincare. Mostly krim timbang je.

    BalasPadam
  44. Sama..sekarang sy pon mngalami bnde yg smaa.stop tati jerawat naik .sy skang tgh rest kan klit muka sy..n nak cuba secret disare..

    BalasPadam
  45. Muka sy pn same..keluar jeragat.. Bagi sy biar jerawat dr jeragat.. Set yg pertme abis sy gunakn..set ke dua tati sy guna x abis cz kulit x ok..tepi hidung merah..bila stop keluar jerawat n pling x best jeragat pn muncul..dulu kulit xde masalah..menyesal x sudah 😭😭

    BalasPadam
  46. Sy stop tati tak smpai smggu , ingatkan ok. Habis jrawat batu brnanah bdarah semua keluar . Jd lagi truk dri sblumnya .. Emm mnyesal sgt . not recommended

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya tgah mnggunakan produk tatiskincare ni. baru saja guna lbih kurang 6 blan yg lalu. lpas bca all the ngative comments rasa mcm tkut utk brhenti pkai. kulit saya jnis yg xda jrawat sblum pkai skincare ni tapi org nmpak prubahan d wjah sya bila sya mula pkai product ni nmpak ptih dan licin. skg ni sya tkut utk brhenti sbb tkut jrawat akan tmbuh���� so mcm mna sya nak atasi smua ni?sya nak bhenti tapi sya tkut����

      Padam
    2. Menyesal guna tati.. Memula pakai mmg flawless giler cantik kulit.. Sekotak abis pakai,tinggal 2@3 hri je.. Naik jerawat halus2 nanah kulit jadi sensitif sangt2.. Before ni saya tukar produk tak ada jadi macam ni.. Tpi pakai tati giler teruk muka jerawat.. Korang yang nk cuba tati tu hati2 laa...dh pakai stop korang jngn menyesal macam saya.. Stress sangat kulit jadi macam apa dah.. Kakak saya pun habis muka dia jerawat..

      Padam
    3. Muka abis jadi gatal2.. Skung pakai lemon je memalam nk pulihkan blik kulit saya.. Seriuss menyesal gilee guna produk ni..

      Padam
  47. saya tgah mnggunakan produk tatiskincare ni. baru saja guna lbih kurang 6 blan yg lalu. lpas bca all the ngative comments rasa mcm tkut utk brhenti pkai. kulit saya jnis yg xda jrawat sblum pkai skincare ni tapi org nmpak prubahan d wjah sya bila sya mula pkai product ni nmpak ptih dan licin. skg ni sya tkut utk brhenti sbb tkut jrawat akan tmbuh���� so mcm mna sya nak atasi smua ni?sya nak bhenti tapi sya tkut����

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baik berenti jelah. Sy dulu pun tk stop pakai. Trtinggal shari trs kluar jerawat batu haa. Pakai balek pun tk mnjd dh cream tu. Kulit tk mampu tanggung kesan kimia tu dh

      Padam
    2. assalamualaikum sis saya terpanggil untuk komen disini. sekiranya kita tau produk yang kita pakai tu ada bahan kimia.dan 6bulan penggunaan adalah jangka masa yang panjang sis kn kurang kan pengambilan skincare tu secara berangsur2 tak boleh berhenti secara mengejut..dan bila dah stop semua skincare yg lama tu cuci muka pakai air kelapa selama seminggu.. so dah boleh pakai skincare yang berasaskan bahan semula jadi contoh cam mewangi skincare boleh tgk page mewangi satu dunia senawang @no hp owner 011 27407122 saya juga dapat nasihat dari dia. dia akan guard siapa yg beli dengan dia...

      Padam
  48. Tk guna mia tati. Tata titi tutu jelah. Bodoh sama dnars jugak !

    BalasPadam
  49. takut guna tati sy skunk guna yanko skincare jee baru 5 hari guna jerawat mula kecut n bkas makin pudar. nk tgk dlm masa 2 mnggu cmne. . klo okey
    nk teruskn

    BalasPadam
    Balasan
    1. hi linda boleh tanye dekat mana awak beli yanko skincare. tq

      Padam
  50. Says guna tati setakat ni ok Jr.. Kekawn ,adq brdik guna tati..mmng ok muka x mngelupas.. Bila stop Pn still sama Jr .. Alhamdullilah..

    BalasPadam
  51. Tati skincare ada alpha arbutin, dlm alpha arbutin ada hydroquinone yang bahaya, betul ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hydroquinone adalah bahan yang menyekat dari keluarnya jerawat.. tetapi jerawat tu still ada dalam lapisan kulit dalam. boleh bayang tak klo jerawat tu ada dalam lapisan kulit dan tak keluar... bila kita stop jerawat tu akan tumbuh.... bila kita pakai skincare yang mengandung bahan semula jadi cntoh mewangi skincare jerawat tu akan keluar dulu dan ia dipanggil sebagai healing process so berapa lama jerawat tu akan keluar selagi kulit dalam kita masih ada bahan kimia tu laj

      Padam
    2. Hydroquinone adalah bahan yang menyekat dari keluarnya jerawat.. tetapi jerawat tu still ada dalam lapisan kulit dalam. boleh bayang tak klo jerawat tu ada dalam lapisan kulit dan tak keluar... bila kita stop jerawat tu akan tumbuh.... bila kita pakai skincare yang mengandung bahan semula jadi cntoh mewangi skincare jerawat tu akan keluar dulu dan ia dipanggil sebagai healing process so berapa lama jerawat tu akan keluar selagi kulit dalam kita masih ada bahan kimia tu laj

      Padam
  52. keberkesanan sesuatu produk depend pada kulit,jenis darah,genetik,dan hormon.sebelum cuba,kaji dulu bahan kimia yg terdapat dlm produk.kdg2,boleh meninggalkan kesan jangka panjang.walaupun sesetengah produk ada kelulusan KKM,tak bermakna ia tak berbahaya.kelulusan diberikan bg produk yang menggunakan chemical pada had yg tertentu.doesnt mean ia selamat.I ve suffered acne for years caused by genetic,and now i stop using skincare product.here is some remedies for acne prob.yg penting,rajin cuci muka n dunt ever touch the face with dirty hand.banyakkan minum air kosong,dan exercise.seriously,within 1 week dah rsa perubahan kulit wajah.kopi dan olive oil dapat membantu mengurangkan parut jerawat.

    BalasPadam
  53. keberkesanan sesuatu produk depend pada kulit,jenis darah,genetik,dan hormon.sebelum cuba,kaji dulu bahan kimia yg terdapat dlm produk.kdg2,boleh meninggalkan kesan jangka panjang.walaupun sesetengah produk ada kelulusan KKM,tak bermakna ia tak berbahaya.kelulusan diberikan bg produk yang menggunakan chemical pada had yg tertentu.doesnt mean ia selamat.I ve suffered acne for years caused by genetic,and now i stop using skincare product.here is some remedies for acne prob.yg penting,rajin cuci muka n dunt ever touch the face with dirty hand.banyakkan minum air kosong,dan exercise.seriously,within 1 week dah rsa perubahan kulit wajah.kopi dan olive oil dapat membantu mengurangkan parut jerawat.

    BalasPadam
  54. Ibu2, kakak2 pls alert produk skincare yg nampak kesan dgn cepat.. biasanya ia mengandungi bahan kimia berbahaya, sgt bahaya pd anak2 dlm kandungan, takut ada efek jangka panjang yg akan dtg.. bahan kimia berbahaya mengandungi racun.. jadi berhati2..

    Klu nak cuba produk local tp menggunakan teknologi tinggi triple stemcell..blh hubungi saya 0133305744

    BalasPadam

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)