17/04/13

~rahsia~ :> disebalik sekuntum bunga ros putih


ASSALAMUALIKUM W.B.T

boringnya!!!!!!!!!!!!!.... hehhee. mengadap kerja yg sama, muka yg sama dan pelan yg sama. ni la lumrah kehidupan seorang manusia muslim. akan tiba masanya kita akan merasa satu kejadian tu seperti berulang untuk ke berapa kalinya. pernah tak kawan2 rasa cm tu??? ina banyak kali... kadang2 bila ina rasa cam tu, mesti ina ingat ina dah xlama (meninggal)... :( dengan sepantasnya ina akan sedih dan muhasabah betapa kerdilnya ina di sisi MAHA PENCIPTA KITA kn kawan2.... :( 

<: jom kita mengamalkan zikir dan beristighfar :> 

Sabda Nabi s.a.w yang bermaksud :
"Sesungguhnya aku meminta ampun kepada Allah serta bertaubat kepada-Nya sebanyak tujuh puluh kali dalam sehari semalam."

Memperbanyakkan istighfar serta taubat juga menjadi sebab bagi terhurainya segala masaalah serta terbuka luas segala pintu rezeki.


~ALHAMDULILLAH~semoga kita sama2 beramal.... sebenarnya ina nak kongsi satu cerita yang dah lama..mugkin dah seminggu kot kejadian ni.hehhe. masa tu waktu ina konvo.... ina konvo 09.04.13. diploma jer....xsempat nak sambung degree. rezeki kerja datang dulu...(alhamdulillah berkat doa parents, guru dan rakan2). ok ina konvo kat JUBLI PERAK KUANTAN PAHANG. ina ngn family semua pergi kecuali 3 orang adik ina yg xdpat join sebab diorang tinggal kat asrama jadi xnk la bagi diorang ponteng sekolah kn... xpe la, maybe hve a next for them!!!!!!!!.. diorang pun akan merasa macm mane konvo kan... :)i'allah....

masa dalam dewan, hanya parents dua orang je boleh masuk. jadi adik ina yg kecik kene tinggal kat atok sedara ina...hehhehe cian dia nangis2 nak ikut. 
ok yg tu kita abaikan sbb tajuk utama cerita ni ialah ~rahsia~ :> disebalik sekuntum bunga ros putih. ape maksudnya???


perasan x ada perbezaan di situ??? 


ok, jambangan ni dari parents ina masa majlis konvo hari tu. masa ina terima dari tangan mama, ina xperasan taw. ina mula perasan bila mama cakap bunga ROS PUTIH TU TANDA BAGI ORANG YANG DAH NAK TUT................... :) (tut tu ape??rahsia dulu k....jgn fikir yg bukan2)hehhehe.... ok continue. "eh betul ke ada warna putih???" ina tengok la bunga yang ada kat sebelah kaki ina masa dalam kereta...a'ah la, mmg betul ada (tergelak sorang2 masa tu). mcm faham2 je mama ina ni...(malu pulak rasa bila abah intai kot cermin belakang) hehehehhe :P

(◕‿◕✿) 

tapi bagi ina, bunga tu xmelabangkan pape pun...cuma kata2 semangat dan restu orang tua yg ina titik beratkan. i'allah ina xkn lupa pesan mama. yela, kita manusia ni bukan semuanya sempurna. masih ada kekurangan yang perlu kita perbaiki... :)

  

ok tu je perkongsian yg ina nk cerita kat kawan2...doakan semua perancangan ina one day berjalan dengan lancar. doa untuk seseorang bagi satu kebaikan, malaikat juga akan mendoakan untuk kita satu kebaikan..."i'allah" :)





bunga,sijil DIPLOMA, dan kenangan dari ALUMNI POLISAS....gracias!!!!!!!!


terima kasih kat parents ina dan pensyarah yg banyak sabar dengan kerenah ina sepanjang 3 tahun menjadi seorang pelajar di POLITEKNIK SULTAN HAJI AHMAD SHAH. "masa hari konvo, ina nyanyi lagu POLITEKNIK ina buat kali terakhir dengan tangisan yang cukup bermakna untuk ina.


semoga kenangan indah ini akan terukir di hati ina sampai bila2..i'allah...


lovely frenz ˙·٠•● Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ●•٠·˙


sekian terima kasih
~wasalam~

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)