7/07/14

Honeymoon Or Honeydew


Bismillah

Semua pengantin mesti idamkan tempat honeymoon yang best2kan. hurrmm sama la macam ina. Tapi kami rancang after kahwin, kami nak pergi dalam bulan 10 sebab kami nak sambut ramadhan dulu. u know, ramadhan dan raya kan nak pakai duit yang banyak juga kan. Ina dan suami perlu berjimat nak manage keluarga. waaaa macam dah anak ramai bunyinya.. hahahahaha

Bukan apa, kami xnak la gara2 pergi honeymoon kami terbantut dari segi kewangan. Dilarang sama sekali oleh mama ina. Mama ina tu agak cerewet sebab tu kalau nk gi mana2 susah taw. Kami dari kecik mana pernah pergi melancong together dengan family... never!!!. Sampai la masing2 dah besar, dah sekolah menegah pergi melancong or jalan2 sambil belajar yang sekolah buat je. 

Jadi ina dan suami decide we all akan pergi after raya dan harapannya biarlah kewangan kami kukuh. Kami pun kene pakai duit yang banyak untuk ulang alik dari melaka ke kelantan kan. Jadi banyak benda penting yang perlu di manage dulu sebelum nak buat benda yang xpenting sangat. Lagipun ina xkisah sangat honeymoon or x. Honeymoon ni sekadar nak spent time two each others je kan. Jadi ina letak benda ni not serius and not to much important.

Last weeks masa hubby ina balik kelantan, we all ada la discuss ringan2 kan. ada ke ringan2?? hahaah ada la kot. ringan2 ni time tengok tv, time buat sengal ngn suami. yela, nak bincang apa2 biar perut suami kenyang, dia suka dan tengah happy akn. (tips from mama). So, ina bicang dengan suami about our honeymoon after raya. Hubby ina xkisah bila2 pun sebab dia kerja sendiri. dia risau takut ina yang dah habis cuti. hurmmmmm... cuti kita pula yang dia risaukan. hahaha.

Ina sepantas kilat terus cakap cuti ina tahun ni ada balance 14 hari lagi. Memang xbanyak dah. tapi boleh la nak cover MC dan if kecemasan kan. Tambahan pula tengah mengandung ni, takut juga kene ulang alik klinik banyak kali. 

Before kahwin, kami sepakat nak pergi pulau perhentian sebab kami pernah ke sana bersama pasangan masing2. hahahaha cam ner tu. Cam ni, ina pergi pulau dulu dengan officemate ina dan hubby ke pulau perhentian dengan best friends dia, so tu la pasangan masing2 hokkey!!!!!!

Tapi, banyak kan tapi entry ni. layan je la...tapi, disebabkan ina mengandung, kami kene cancle trip kami ke pulau perhentian. why...why...why.. sob.sob.sob... memang sedih taw. Ina suka perhentian island sebab kat sana tenang, air jernih boleh berenang dengan penyu, ikan dan macam2 lagi la. hurmmm. Atas faktor kandungan yang masih baru, ina cancle pulau perhentian dan hubby 200% setuju. 

ni masa ina pergi dengan officemate ina bulan 5 tahun 2013. best dan sesangatla best sampai xnak balik. hahahahha. (gambar xclear atas faktor pencahayaan)


Berbalik kepada entry, akhirnya kami putuskan nak pergi bercuti di CAMERON HIGHLANDS je la.. Dekat pun dekat dengan ina. Boleh drive sendiri je taw. Lagipun ina selalu pergi outstation ke PEJABAT TANAH GUA MUSANG, so, dah biasa la bawak kereta sejauh tu. Dari gua musang ke Cameron ada la dalam 2 jam. alhamdulillah semoga perancangan kami berjalan lancar. Paling penting kesihatan baby dalam perut dan ina sihat walaufiat. Kalau x, kene tunggu after bersalin la baru honeymoon.. hahahahaha


Cameron review



Semoga tercapai nak datang sini. huhuhuhu.

~wasalam~


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)