23/07/14

In Love : Raya Kami Yng Pertama


bismillah

macam mana persiapan raya akak, abang dan adik2 semua?? hurmmm ina dan suami biasa2 je. banyak bantu keluarga masing2. sebab kami pun baru habis duit yang banyak untuk wedding kan, so tahun ni kami just pakai yang mana ada je. teringat ada dress dan baju melayu yang kami buat hantaran tu, so kami decide pakai yang tu je la. xmembazir sgt kan.

untuk adik2, always 2 tahun kebelakangan ni, ina yang handle mereka semua. dari segi baju raya sampai la barang dapur. malas nak menyusahkan mama dan abah. alhamdulillah, tahun nie, adik2 pun xmeminta baju raya sangat. sebab diorang cakap baju yang dipakai sewaktu wedding ina tu baru je sekali pakai je. so, diorang pun akan pakai baju yang sedia ada.. alhamdulillah

tahun ni giliran ina raya kat kelantan.. horeeyyy sapa la yang xsuka kan. dapat raya kat kampung halaman sendiri. hahahahaha. ina masih xkuat lagi nak berpisah dengan mama. so, suami ina amat memahami jadi dia beralah dan tahun pertama kami, kami akan beraya di sebelah rumah ina. tq abg!!!

menu kami?? hurmmm biasa la kelantan. kalau xnasi dagang, nasi minyak. tapi, tahun ni kami sekeluarga rasa nak makan nasi dagang. menu tambahan kami akan buat satay sendiri. alhamdulillah mak sedara pun ramai yang balik. jadi meriah juga la kan. 

bab makan, ina surrender sebab ina alah pada bau yang keras dan tengik. sambal tumis tu pun boleh bau kejap2 je. so, ina xkisah la mama nk masak apa, ina cuba makan je la. kalau ikut mulut memang banyak nk makan. tapi takut bila dah hidang satu makanan pun xsentuh. menbazir pula!!!!!

pakaian sattle, makanan sattle.. semoga raya tahun ni kita sesama bermafan ye. kalau ada silap dan salah, tu kira halalkan la. siapa la kita nak hukum manusia lain kan. sedangkan kita dah tahu tiada manusia yang maksum kecuali BAGINDA KITA. allahuakbar... 

ramadhan akan berlalu pergi. masih kah ada peluang untuk ramadhan yang seterusnya?? i'allah sama2 kita berdoa gar dipanjangkan umur dan teruskan beribadah padanya.

xsabar nk tggu sepupu baru balik...geram tengok mulut yg kecik tu!!!!!


~wasalam~

2 ulasan :

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)