4/01/16

Pregnancy Progress : 40 Minggu

Bismillah
.
.
04.01.15 tarikh edd ikut last period. Yess... dah nak masuk edah overdue pun. Hari-hari mintak tak nak overdue kalau boleh, tapi kita merancang yang menentukan lebih baik. Kalau ikut pengalaman mak kita, dari kita yang sulung sampai la adik kita no 4 semuanya overdue. Mesti lebih la sehari atau dua hari. Jadi, perkiraan kita mungkin kita ni ikut mak kita kot...mungkin..!!!
.
.
Usap perut dah, jalan itik dah, cangkung bagai pun dah tapi baby best dok dalam lagi. Kata adik kita yang bongsu, baby tak nak keluar sebab mak dia tak pernah berhenti makan. Kuang ajor kau dik..!!! Hahahahahha... Tapi, risau juga la kita kalau baby lambat keluar, takut baby besar pulak kat dalam.
.
.
Bila nak masuk edah overdue nie, kita dah kene mindset diri kita, fizikal kita dan emosi kita untuk semua kemungkinan. Kemungkinan pertama rezeki beranak normal , kemungkinan kedua induce , dan kemungkinan terakhir ceaser.
.
.
Kalau yang ketiga, agak ralat la sedikit sebab kita selalu mintak dan berdoa nak beranak normal. Mak kita pun tak ada pengalaman Operation, so susah jugak la dia nak jaga kita nanti berpantang. Tapi, kalau Allah dah letak rezeki kita dengan future baby kita macam tu, kita redha. Asalkan baby selamat dan semunya berjalan lancar. Kita dah tak sabar nak jumpa anak sebenarnya. Alahai.... 9 bulan kandung, bawa sana sini mesti la tak sabar kan. Hurmm... mesti ibu-ibu yang dah berpengalaman rasa benda yang sama betul tak..??
.
.
Kalau induce pula, kita memang tak kisah. Sebab mak sedara kita pernah induce anak kedua. Dia cakap sakit tu sama je macam kita nak beranak tanpa induce. Bezanya, sakit semulajadi dan sakit kene paksa. Tapi, sakit tetap sama. Masa doktor nak masukkan ubat, terus mindset lepas beberapa minit akan sakit. Jadi, perlu bersiap sedia.
.
.
Masa gugur dulu sakit macam senggugut teruk. 3 jam kita tahan sakit sebelum janin keluar. Bila semua keluar fuuhhhh lega habis. Mak kita cakap beranak pun sama la macam tu. Harapnya kita kuat dan sabar tahan sakit tu. Sebab kalau boleh kita tak nak operation... please, doakan kita ye.. sob..sob..sob
.
.
Esok, 05.01.16 suami kita balik kampung.yeeeeeeyy.... kita suka...hehhehee. Dia dah tak keruan dok kat sana. Buat kerja pun nak marah je. Semua pelanggan yang datang kedai ada je yang tak kene.... hahahahaha. Bila kita overdue ni, lagi la tak senang duduk. Dia nak balik juga tak kira la bila beranaknya. Hurmm..... Baba to be kan, tak pernah ada pengalaman lagi. Maybe laki kita ni jenis kalut kot... hehehhehehe..
.
.
Doakan kita dipermudahkan dan selamat semuanya ye.. Kita pun harap dapat beranak sebelum kene induce atau doktor decide operation. Doakan juga baby kita keluar cepat-cepat....hahahaha umi dia dah tak sabar ni... huhuhuhu
.
.
Pic baru keluar oven
.
.
Wasalam

1 ulasan :

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)