13/04/16

AK Junior : Kisah Car Seat Muhammad Haziq

Bismillah
.
.
Benda paling penting untuk baby kalau nak travel jauh ialah car seat. Kalau mommy yang bekerja sesangat la penting ada car seat ni kan. Sama la macam kita, walaupun tak kerja tapi demi keselesaan Haziq Ummi beli 1 untuk Haziq.
.
.
Kisahnya masa dalam pantang, dok survey la pasal car seat yang murah-murah serta mampu milik. Tengok LAZADA memang banyak la u olls yang murah, cantik dan terkenan gitu... Tapi, yang murah tah jenama pape pulak eh. Yang cantik mahal sangat. So, hold dulu...
.
.
Nak ditakdirkan rezeki Haziq la kot, Ummi join la 1 page ni di FACEBOOK. Terjumpa hamba allah yang nak let go car seat anak dia atas reasonsnya anak dia dah tak muat. Cantik, jenama pun ok ( dah research dulu ), warna pun dah berkenan la kan. So, fastly la kita whatsapp akak tu bertanya kan condition car seat tersebut.
.
.
Dah tanya A-Z, kita bincang pula dengan suami dna tanya pendapat dia. Yesss car seat ni penting sebab kita nak bawa Haziq balik Melaka tu jauh tau. Tak kan nak pangku je kan. Kita lenguh, baby pun lenguh juga tidur atas kita. So, kami setuju la nak beli car seat tu.
.
Deal punya deal, akak tu letak PRICE RM 150 nego. So, kita cuba la mintak kurang sikit.. heheehe. Dah la murah, mintak kurang pula kan.. choii. Tapi, tu la namanya rezeki anak kita dapat la RM 130 + RM 10 untuk postage. Allah... semuanya berjalan lancar je. Allah permudahkan urusan jual beli kami.
.
.
Seminggu juga la kita menanti car seat tu. Pasalnya kita beli tu time CINA NEW YEAR kan, so kena hold dulu untuk posting. Tak pe, kita sabar je.. hahhahaha
.
.
Pon..pon..pon datang la van SKY NET nak bagi barang. Eh, terkezuuuut kita sebab kita tak ada urusan pun dengan SKY NET. Rupa-rupanya diaorang nak hantar parcel car seat yang kita order... Allah.. Memang tak sabar nak tengok U olls.
.
.
Bila bukak je pembalut tu semua, nauzubillah like new u olls. Tak tipu... subhanallah memang rezeki Muhammad Haziq. Tq akak yang pre-loved car seat tu ya. Murah rezeki akak sebab jual benda yang 90% like new. Semoga Allah membalas kebaikan akak dengan memberi akak rezeki yang melimpah ruah.
.
.
Car seat yang kita maksudlan tu ni lah
Halford Elit Classic

Sekarang memudahkan Ummi dan Baba nak bawa Haziq jenjalan. Haziq pun macam syok je dok dalam tu. Kalau tidur, memang lena habis. Bayangkan dari Kelantan ke Kuantan, Haziq cuma bangun bila tekak dia kering je. Bila dah sattle menyusu, tepuk-tepuk suruh sendawa dulu lepas tu letak balik dalam car seat di sambung tidur semula. Hakikatnya, Haziq memang senang nak tidur asalkan perut dia kenyang.
.
.
Sebelum kita dan suami setuju nak beli, kan kita ada buat research pasal HALFORD ni. Dari segi harga, kebaikan dan ketahanan. Alhamdulillah banyak la kebaikan dia walaupun kami beli yang preloved, tapi tak ada kurang pun.
.
.
Kat atas tu harga HALFORD yang baru at 11street.my. Separuh harga kita dapat. Bezanya pre-loved je kan. Tak apa la yang penting Ummi dapat sediakan untuk Haziq.
.
.
Ok la, Ummi nak sambung lipat kain. Sementara tunggu Baba balik berniaga. Next perancangan nak carikan Haziq baby carrier. Hurmmm dah survey juga. Kalau ada yang pre-loved dan condition ok Ummi akan grab in shaa allah.
.
.
Wasalam


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)