20/02/14

Icon Muslimah Masa Kini


bismillah.. 
alhamdulillah.. ina nak kongsi sesuatu dengan blogger dan readers sekelian. semalam, ina belek2 fb. lepas tu, dalam fb sekarang tengah kecoh pasal memurtadkan org islam... ishhh dunia akhir zaman kali. nak di jadikan cerita, sinar harian dh block page tu,tapi admin page tu kebal lagi wooo... dia bukak pulak page baru. 

dikatakan pula, admin page tu berasal dari ketereh, kelantan. (mak oii dekat ngn tempat kerja ina je area tu). admin tu mengaku sendiri yg dia dh murtad, dan semua post2 dia kt page dia mempersendakan nabi kita dan tuhan kita.(jumpa memang mati betina ni). hahahhahahaha....sabar arena!!!!!!!allah ada...nauzubillah..

jadi, kepada remaja di luar sana, dan anak bangsa yg dilahirkan islam, berbanggalah dengan agama kamu kerana islam adalah agama yg paling suci. ina sendiri xfaham kenapa org islam boleh murtad dengan sebegitu mudah. sedangkan dalam negara kita, pendekatan islam amatlah luas. contohnya, tanyalah ustaz. kalau kita dengar ceramah2 agama, i'allah hati kita, iman kita, pasti boleh diperkukuhkan lagi. i'allah.... 

untuk mempertingkatkan amalan dan iman kita, kita perlu perbaiki diri. cuba dekatkan diri kita pada allah. selalu berselawat, berzikir dan yang paling penting jaga batas aurat kamu. pakaian dan penampilan kamu akan menampakkan keperibadian seorang yg beragama islam. 

macam ina sendiri, ina mencari satu icon untuk berubah. pada asalnya, ina pun bukanlah org yg warak. semua manusia ada zaman jahiliahnya. tapi, allah maha pengampun dan maha mengasihani. dia kesian tengok ina pakai seluar jeans, pakai t-shirt, pakai tudung singkat sebab tu allah bagi ina hidayah. alhamdulillah...

icon ina yang pertama sewaktu ina belajar di poli
ni la icon ina... dia yg banyak bantu ina dalam setiap ciri2 perubahan ina. dia yg banyak support ina sampai hari ni. nama??? biarlah rahsia... alhamdulillah allah temukan ina seorang sahabat yg mampu bagi ina impak yg besar...

susah nak berubah??? xsusah sayang2. cuma perlu kuatkan semangat, dan ambil setiap kata2 negatif orang tu sebagai pembakar semangat ok... ina sebelum berubah, ina nekad kalau org xnak berkawan dengan ina, nak jugde ina, nk ckp ina hipokrit ke ape ke, ina akan teruskan juga perubahan ni. alhamdulillah... 2 tahun sudah berlalu. ina masih lagi mencari siapa diri ina.

bila allah temukan ina dengan jodoh ina, ina tertanya2 adakah aku sudah bersedia??ina masih mentah dan banyak pengalaman yg belum ina tempuhi. tapi, berkat doa2 keluarga dan sahabat ina rasa kuat untuk menempuh perjalanan di masa akan datang sebagai seorang isteri... (doakan ina juga taw)

nak berubah???xsusah... istiqomah kan niat anda, persiapkan diri. 

xpandai pakai tudung??? suruh kawan2 yang pakai tudung ajarkan

xjumpa tudung yg besar??? boleh bagi tahu ina...ina akan tolong. kalau xpun, boleh tgok page tudung di fb

takut kene tinggal kat pakwe selepas berubah??? nauzubillah... allah dh pun tetapkan setiap manusia ni dilahirkan berpasang-pasangan..

takut xada kawan??? tapi kita masih ada keluarga kan???

jika itu semua persoalan yg ada pada benak fikiran kita, nescaya la setiap persoalan yg kita fikir pasti akan ada jawapannya. "tepuk dada, tanya iman anda".


icon muslimah masa kini dan dapat bantu remaja yg ingin berubah.. i'allah...

1. IRINE
ni la icon ina. menutup aurat mengikut syariat. muda lagi.. tapi dh jadi isteri dan mempunyai anak yg sgt2 comel... mudah-mudahan allah merahmati mereka... (ina pun nak jadi mcm mereka..hehhehe)



2. DENA

so cute la dina ni... muka keibuan sangat2... ina suka dina. sebab dia memang azali lagi muslimah gurlz. ina suka baca blog dia masa sekolah. nakal sgt2.. hehehhe. ibu muda yg dh ada anak.. 

respect both of them..(be icon for my life)

semoga dakwah kita sebagai muslimah akan berterusan hingga ke hujung nywa, i'allah..

~wasalam~


4 ulasan :

  1. Nk buat Baik InsyaAllah..Allah bantu...segala yg tidak baik itu hanya ujian...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu @shamlihar :)....asalkan niat kita kerana allah kn.. :)

      Padam
  2. akak pun suka baca blog irine....sweet dan santai

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu sis wawa.... ig irine dan dena pun ina follow... sweet mama taw diorg ni.. anak2 pun baik2 je... heheheh :)

      Padam

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)