22/03/16

AK Junior : Almari Untuk Haziq

Bismillah..
.
.
Sampai melaka dah 2,3 hari.. tapi hari ni baru dapat belikan Haziq almari. Tak pe sayang, Ummi Baba nak beli yang elok dan baik. Kalau boleh biar tahan lama kan.. Sebab in shaa allah kalau ada rezeki kita nak pindah rumah..Doakan kita ya..
.
.
Survey punya survey lastly, di tesco juga yang berkenan di hati. Ada dua choice, biru dan magenta. Tapi sebab anak Ummi ni boboy, Ummi baba decide ambil biru la sesuai sikit
.
.
Mula-mula kita dah survey almari for kids kat Aeon Jusco, tapi tu la tak ada yang sesuai. Memandangkan bilik kami ni agak cukup makan je, so tak boleh la nak beli yang besar-besar kang rombak umah mertuaku..hehhee
.
.
Baba dan abg Hakimi ( anak buah suami) tengah setup-setup apa yang patut. Mujur la ada abg Hakimi taw. Kalau tak mau esok baru siap. Ummi nak tolong, awal-awal lagi baba tak bagi. Katanya Ummi siaran radio tak berbayar... choiii je baba kan.
.
.
Separuh dari pemasangan. Ummi dah excited nak simpan baju Haziq..heheehehe. cantik betul warna biru ni taw. Nampak mahal tapi memang mahal pun.. hahahahaa
.
.
Finally.... Wow cantiknya... Haziq suka tak?? Macam la si Haziq boleh jawab. Haiyooo...!!!!.
.
.
Disebabkan Ummi excited Haziq dah ada almari sendiri, Ummi terus kemas pakaian Haziq yang dalam bag tu. Cian anak Ummi... baju pun simpan dalam bag. Padahal dah 3 hari sampai Melaka kan. Sorry ye sayang...!!!
.
.
Almari ni tak ada la kecil, tak besar mana pun.. Tapi, ok la untuk kids kan. Lagipun Haziq tak banyak mana pun baju. Banyam rompers je. Haziq cepat besar dan agak memanjang, jadi baju yang newborn dan 0-3 bulan semua kita tinggal kat kampung. Kita just bawa yang besar-besar je.
.
.
Almari yang reasonable harganya ni RM 161.00. Kenapa berpatutan?? Sebab senget pinggang-pinggang suami kita bawa kotak dia. Berat ya ammattttt...Memang berpatutan dan kita tak menyesal pun beli.
.
.
Kalau ada ibu-ibu yang nak cari almari untuk anak-anak try la survey kat tesco yang berdekatan. Mana tahu kita dapat kongsi citarasa yang sama.. tak gitu..??? Hhehehe.
.
.
Ok la kita stop kat sini dulu ya. Lamparor la.. hehhehe..Wasalam

2 ulasan :

  1. Comel almari tu. Harga pun reasonable kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mula2 ingat mahal kak.. biasalah skrg almari semua habuk kayu kan.. so bila tgok dalam dia betul2 rupanya berat.. puas hati la walaupun agak mahal.. hheehe

      Padam

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)