1/05/16

Berpantang : Bahaya Si Ikan Pari

Bismillah
.
.
Hari ni nak share somethng tgat happens to me last week. Silap diri sendiri yang tak cuit-cuit dulu tapi terus ngap habis semangkuk.
.
.
Kisah si Ikan Pari. Masak asam pedas memang sedap kan. Ikan ni hebatnya isi dia yang padat dan fuhhh kalau bakar buat air asam lagi menyangkut. Tapi, tak sesuai untuk ibu dalam pantang. Yess...!! Kita memang dah habis edah berpantabg 100 hari. Anak kita pun dah nak masuk 4 bulan dah ( 07.05.16). Tapi, allah lebih maha mengetahui. Silap kita makan tak ingat dunia.
.
.
Kisahnya, kita pergi aeon dengan suami sambil-sambil window shopping. Sebelum jenjalan tu, suami ajak makan dulu la. So, dia decide nak makan asam pedas pari. Kita dengar pun...nyam..nyam.. sedap la. Asam pedas kaw...mana tak sedapnya. Pure la orang Melaka dengan asam pedas diorang kan.
.
.
So, suami beli la untuk kita sekali. Dah makan habis semua kita sambung WS kita. Masa jenjalan tu tak ada apa-apa lagi yang kita rasa. Tapi, belah malamnya on that day, kita rasa gatal dekat miss V. ( oppppps bukan nak carut k, nak carut main jauh-jauh). Ini kisah benar...
.
.
Kita nak garu, takut melecet. Disebabkan kita tak tahan sangat dengan gatal dia, kita makan ubat alahan dan tahan gatal. Allahhhhh... baru la lega sikit. Tapi, rengat gatal tu masih ada sikit-sikit. Esoknya pun sama juga. Gatal nauzubillah.. lagi teruk dari yang semalam. Sampaikan nak tidur pun terganggu. Anak pula dok menangis lagi la tertekan. Mujur la suami faham. So, dia pun ada la tolong kita tengokkan anak.
.
.
Jahat betul ikan pari ni kan. Bisa dia tu memang betul-betul jahat. So, korang percaya tak yang kita memang kena pantang betul-betul?. Even kita dah lepas 100 hari tapi masih lagi tak boleh makan benda-benda tajam. Memang menyesal tahap banggunan tertinggi di dunia. MENYESAL WEHHH...!!!!!!
.
.
Ni hari keberapa tah, gatal tu masih ada. Semalam beranikan diri tengok di cermin. Gatal di miss V tu dah jadi macam gelap dan tempat jahit bersalin dulu macam bengkak. Kita ingat kalau hari ni tak reda memang nak refer hospital la. Tak tahan kita nak tidur, nak rehat tak boleh sebab gatal tu. Hurmmmm...
.
.
Doakan kita cepat sembuh ya... Kalau mak kita tahu ni ada 300 bakul dia bebel sebab tak pantang. Tapi, kita ingat dah boleh sebab hari tu makan keli tak apa. Keli pun tergolong dalam makanan yang tajam juga kan..
.
.
Ya allah, berikanlah kesembuhan kepada hambamj ini. Sesungguhnya engkau la yang maha penyembuh dan maha menyanyangi
.
.
Wasalam

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)