10/09/14

Kenapa Saya Memilih Sunsilk


Bismillah

Kenapa Saya Memilih Sunsilk : Saya sebagai seorang muslimah haruslah menjaga penampilan bila bertudung. Bukan untuk kecantikan sahaja tetapi untuk kekemasan luaran. Rasa confident tu hilang bila kita bertudung tapi xselesa sebab faktor yang lain. Macam mana tu?? baca la smpai habis ok (dah merayu ni).


Kisahnya bermula

Ina bertudung sejak berumur 6 tahun. Family ina amat menitik beratkan dari segi aurat dan penampilan seorang wanita. Walaupun sudah lama bertudung, tapi masalah rambut akan menjadi punca ketidakselesaan. Apabila keselesaan tu hilang, ina akan rasa rimas dan akan buang anak tudung. Rimas berpunca daripada kegatalan kulit kepala, kelemumur dan rambut berbuah

Bila ke arah dewasa, ina mula berkeinginan untuk berambut panjang seperti remaja yang lain. Tapi masalah ina tetap sama. Sampai mood nak belajar pun boleh hilang taw. Bermula dari itu (2006), ina dah mula pakai  Sunsilk Damaged Hair Reconstruction Shampoo. Sepanjang pemakaian, ina sangat berpuas hati. Banyak perubahan walaupun time tu ada celup2 juga la dengan shampoo yang lain. Tapi time tu kan student lagi, harapkan belas ehsan mak ayah la dulu.. heheehhe.

Bermulanya ina sebagai pelajar IPTA (2009), ina mengalami masalah yang lagi teruk iaitu rambut bercabang dan kelemumur yang agak teruk. Sampai ina pernah ditegur roomate ina pasal kelemumur yang jatuh bila rambut disikat. Malu, segan dan agak geram tu ada la kan sebab menjaga hal peribadi ina. Tapi ina xputus asa dan teruskan mencari jalan penyelesaian. Ina sebagai student engineering yang bermain peluh dan mandi di awal pagi tanpa mengeringkan rambut dahulu menjadi punca utama pada masalah rambut. 

Alhamdulillah, setelah ina memakai Sunsilk Hair Fall Solution, ina tengok banyak perubahan pada diri ina. Paling ina bersyukur, masalah yang ina hadapi tu hilang sekelip mata. Jangan berputus asa, sebaliknya kita duduk berfikir bagaimana cara untuk menyelesaikan masalah itu dengan bersabar. Bila semua masalah tu selesai, segala aktiviti dan riadah kita boleh dijalankan seperti biasa. Bertudung pun xrasa rimas malah lebih yakin dan gembira bila bersama kawan-kawan.

Sekarang (2014), ina masih lagi memakai Sunsilk tapi ina tukar kepada Sunsilk Lively Clean & Fresh sebagai perapi untuk rambut ina. Ina mula tukar kepada Sunsilk Lively Clean & Fresh selepas tengok iklan kak eja (Heliza Helmi) on TV. Paling best sebab ada estrak limau purut. Kelebihan yang ada pada limau purut tu yang membantu kulit kepala menjadi lebih segar. 

Suami suka dengan bau rambut ina. Setiap kali juga suami ina akan memuji kewangian rabut ina.. hehehe (rasa kembang semangkuk jap). TQ encik suami sebab memuji isteri mu ini (suami adalah silent readers ina) sejak dulu lagi. Ina juga pernah share pasal Sunsilk ni taw kat SINI . Baca la ye.. :)

Kepada pengguna Sunsilk sekalian alam, Sekarang Sunsilk sedang menjalankan satu pertandingan kepada semua warga yang menggunakan Sunsilk sejak zaman dulu kala lagi. Jadi, sesiapa yang berminat nak join pertadingan ni, boleh  refer di :


Sunsilk - Menemanimu Sejak Tahun 2000


Bila boleh join?? 

Sekarang!!!!!!!!!!! dan jangan lepaskan peluang yang ada. Mana tahu rezeki anda ada disini. 


Hadiah ??


Semoga berjaya kawan-kawan!!!!!!!

Kepada yang join, jangan lupa tinggalkan link anda disini dan ina akan jalan2 di blog korang ok. 

TQ sudi baca entry ina yang panjang ni..lalalalala

~wasalam~

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)