6/01/15

Kenangan 2014 Suka, Duka Dan selamanya Dihati


Bismillah

Hurmmm macam mana nak mulakan ek. Rasa macam dah terlambat sebenarnya entry ni, tapi nak buat juga sebab nak jadikan memori dalam blog ni. Tapi, ina dah ucap kat FB dah pun, cuma nak buat entry tidak kesampaian sebab ina habiskan cuti hujung tahun dengan suami kat rumah mertua.


Pertama kalinya, yang ina ingat 2014 adalah tahun yang penat dah sedih sebab ina buat persiapan perkahwinan dan sattle kan yang mana patut. Semua persiapan ina dan mama ina yang handle sebab ina kan anak sulong dan keluarga pun tak pernah ada pengalaman buat kenduri kahwin just tolong-tolong sepupu serta saudara mara tu ada la. Tapi, bila kene majlis sendiri rasa janggal, penat dan sangat-sangat tertekan. Tahun ni, tekanan yang ina terima diluar jangkaan sehingga sampai satu tahap ina terfikir untuk berhenti kerja. Nasib baik, suami, parents banyak bagi semangat dan dorongan. Kalau tak, ina pun tak tahu apa kan jadi kat ina. Tambahan pula, nak cari kerja baru susah kan.

Bila fikir bab kahwin, tersenyum sorang-sorang sebab tu la moments yang paling ina tak kan lupa. Menjadi isteri kepada suami yang cukup sabar, cukup amanah, cukup bertanggungjawab dan Alhamdulillah sebab allah bagi ina seorang imam yang ina rasa ina tak layak untuk dia. Ina masih muda, dan jiwa muda banyak memberontak dan have fun tak habis-habis kan..hehehe. Tapi, suami pandai ambil hati dan kadang-kadang sweet sangat bila suami ikut cara kebudakan kita walaupun umurnya dah jangkau angka 35. Memang tak tahu nak cakap macam mana tapi, ina mampu bersyukur sebab allah hadirkan ZULFIKRI BIN MOHD RAWI sebagai iman dan suami ina...


Zuriat!!! ina pernah cerita kan dulu pasal ni. Perkara yang dinantikan setiap ibu bapa dan suatu yang miracle bila kita tahu diri kita mengandung. Tapi, ina hanya dapat merasai perasaan tu hanya seketika. Kalau nak bersedih, rasanya sampai sekarang ina sedih dan setiap kali berdoa untuk arwah baby ina, ina pasti kan sedih. Memang tak boleh nak elak sebab kami memang menantikan baby kami. Apa pun, kami redha dan ina banyak dapat kekuatan tu dari suami dan parents. Alhamdulillah dah hampir  4 bulan baby kami kembali kepada penciptanya, ina rasa lebih kuat dan lebih semangat. Sekarang pula, ina dalam proses nak kembalikan kitaran HAID sebab after gugur, period ina macam swing sikit..hehehe.

Opppp sebelum terlupa, masa gugur tu ina sempat tengok baby ina yang kecil besar ibu jari. Sangat sempurna dan ina dapat tengok kaki, tangan dan mata. Tapi, it's still air mani lagi sebab warna putih kejernihan. Naluri keibuan ina mengatakan baby tu baby girl tapi,apa pun jantina nya ina tak kisah sebab semuanya rezeki Allah kan.

Tahun 2014 juga, mengajar ina erti persahabatan dan mencari kawan sejati tu bukan mudah. Walaupun dia seorang yang boleh dipercayai, tapi tidak 100% dia boleh dipercayai. Semua tu ina jadikan pengajaran diwaktu yang akan datang dan ina harap tahun 2015 ini akan memberi kami seribu kebaikan. 

Tidak lupa kepada mangsa banjir Pantai Timur, ina doakan anda semua kuat dan tabah hadapi ujian allah yang kecil ini sebab kita semua tahu, kiamat itulah pengakhiran hidup kita. Setiap ujian yang datang tu, allah nak buka hati dan angkat darjat kita supaya kita bersyukur dan jangan sombong ketika berpijak dibumi yang hanya pinjaman sementara.

2015 
Azam baru
Kehidupan yang lebih baik
Rezeki yang lebih baik
dan kami dikurniakan zuriat yang soleh & solehah. Amin~

~wasalam~

3 ulasan :

  1. in sha alalh ada rezeki lain allah nak bagi :D

    BalasPadam
  2. in syaAllah semoga ape yg ina azamkan tuk tahun baru ini dipermudahkan dan menjadi kenyataan..aaminnn

    BalasPadam

love u ollz.... semoga kita terus berblogging :)